Senarai Blog

Apture widget

27/05/2010

Sebelum sampai ke rumah kenduri kahwin

Pada  jam 10pagi  aku bangkit untuk  membuat  persediaan  ke  rumah kenduri kahwin  sepupu aku  di  Negeri  Sembilan,Palaong  Lima  Belas.Perkara  utama  yang  aku  buat  selepas bangun  dari tidur  adalah  keretaku  seperti   biasa  mereka  yang dilakukan oleh mereka  yang  hendak  memulakan  perjalanan  yang  jauh adalah memeriksa tangki air , minyak  hitam ,brek dan lampu.Aku  cuci  dua buah  kereta  pada  satu  masa.Mengambil  masa selama  3jam.Bukan  setakat  cuci sahaja malah  aku  polish , memang patut  ianya mengambil masa  yang  agak  lama.Setelah  selesai  aku  mencuci  kereta , barulah aku mandi.Pada jam 3.48ptg  barulah kami  bertolak  dan  sampai  pada  pukul 6.39petang.Aku  tiba  di Palong Lima Belas tempat  kenduri kahwin akan  berlangsung  pada 29.06.10 ,  agak  lewat  dari  mereka  yang  lain  kerana aku  terpaksa  beratur  panjang kerana pada  masa itu  lori  treler  banyak  menggunakan  lebuhraya  Kuala  Pilah  yang  baru dibuka  kalau sebelum  ini  aku  terpaksa  melalui  laluan  Bukit  Putus.Laluan  ini  cukup  terkenal  sebagai  jalanraya  ular.

No comments: