Senarai Blog

Apture widget

Loading...

29/07/2010

Today kes

Hari  nie  aku nak story je  kat  ngkorang  pasal kes  aku hari ini..tadi  pukul 3.00petang  aku  ke pejabat  JPJ
nak setelkan  roadtax  kereta  aku yang  baru  beli bukan kereta  baru daaa...second  hand je..tunggu punya  tunggu sampailah  turn aku...sampai  je  di kaunter  JPJ  tu..terus je  aku  cakap ermmmm...6bulan(kononnya  dah  biasa  beli  road  tax...hehe)sekali  pegawai tu  cakap  ape  tau....Encik  kereta  encik  blacklist...perghhhh...aku  terus  terkejut...saman  siapa cik?saman  JPJ  ke  Polis Trafik?dia  pun jawab  le....saman  Trafik...adeeeiihh...aku terus  mengeluh....sahler  saman  speed  trap...ntah  berapa  banyak  saman  aku  pun tak tahu....adeiiihhh....sebabnya kalau  aku  pergi  ke Balai Polis  Trafik kejap lagi dah  tentu  tak  sempat  kerana  waktu  pejabat dah  tamat...biasalah  hari  ini  hari Khamis waktu pejabat  setengah  hari  je...esok pula  cuti dan Sabtu  bagi  negeri  Kedah...sekarang  ni  aku  dah  terbayang  duit  saman  sekurang-kurangnya  RM300.00...adeiiihhh....salah  aku  saper  suruh  bawa  kereta  lebih dari had  laju...aku  mula terfikir ...agaknya  saman Polis  Trafik boleh  tak  dibayar  secara  beransur-ansur...mungkin  boleh  agaknya...Polis kita  tak kejam...betul  tak? Masaalahnya  duit  gaji  aku  mmg  cukup  nak  bayar  tapi..cuma  duit  makan  aku,duit  sewa  aku,duit  kereta aku,duit minyak  kereta  aku,,....adeiiihhhh...itu  belum  lagi termasuk dengan  memperbaharui cukai  jalan  dan insuran...perghhhh...
habeh  lari  bajet  aku...nampak gayanya  kena  lah  aku  berlapar  bulan nie...kena ikat  perut...alamatnya duit  simpanan  kena  lah  bawa  keluar...huhu...masaalah  oh  masaalah...nasib  baik  aku  masih  bujang  belum  berkahwin....kalau  dah  kahwin  naya  larr  anak  bini  aku  akibat perbuatan  aku...huhu
so  nkorang  kalau  nkorang  ada duit  banyak  tu bawalah  kereta  lebih  dari had  laju...setakat  saman  nkorang  boleh  bayar...tetapi kalau  nkorang  tu senasib  seperti  aku  jangan le  bawa  kereta  lebih  dari  had  laju atau langgar peraturan jalanraya lebih-lebih  lagi  kalau dah  ada  anak bini....kasihan anak bini nanti teraniaya...bukan setakat duit tak  ada  malah  nyawa  juga  diancam  bahaya....sayangilah  diri  nkorang n  keluarga...


No comments: